Det er nu muligt i Ultimize at sætte en række regler op for dine besøg. Du kan nu bestemme, hvor folk skal lande alt efter om du gerne vil have folk henvist til en anden adresse, blokere besøg fra en specifik IP eller ikke ønsker at få besøg, når folk bliver henvist fra en bestemt URL.
Modulet hedder besøgsfiltrering og kan findes under punkter SEO i din Ultimize-menu i venstre side. Med besøgsfilteret kan du fx bestemme, at alle der besøger din hjemmeside med linket “ditdomæne.dk/kampagne”, skal blive viderestillet din en side, du bestemme. På den måde vil dine landing page-sider kommer til at få langt pænere linkstruktur. Og vigtigst af alt; dine kunderne og Google vil sætte pris på en ren URL.
Du kan også bruge besøgsfiltrering til at viderestille folk til en given side ud fra hvilken side, de bliver henvist fra. På den måde kan du fx viderestille folk til en kampagneside, hvis de kommer fra Facebook.
Måske har du bemærket, at der er dukket en del underlige besøg op, når du kigger i din Google Analytics. Det er hjemmesider som SEMalt, buttons-for-websites og lignende udenlandske sites.
på dette link findes en guide til at filtere disse fra
Eksempel på hvordan man opretter en sti uden .aspx:
- Login i dit Ultimize
- Klik på SEO
- Vælg Besøgsfiltrering i kolonne 2
- Klik på Tilføj regel
- I Navn indtastet en "intern" tekst for hvad denne regel gør
- Regeltyper vælger du i Filtrer: "Sti" + Ved Match: "Nægt Adgang" + Statuskode: "Permanent viderestilling (301)".
- I viderestillingsfeltet tilføjer du adressen, der viderestilles til.
- I Sti trykker du "Opret mønster".
- I Betingelse vælger du "Inkluder" + Regeltype vælges "Slutter med" + i Udtryk vælger du hvad linket efter / skal være. Etc. /kampagne
- Tilføj genkendelsesmønster
- Gem Regel
- Til sidst på listen over dine "Filtreringsregler" gøres reglen "Aktiv"
Her vises et eksempel på hvordan filteringsreglen laves, hvis du ikke ønsker .aspx efter din webside adresse. Bemærk Nyhesbrev blot brugt som eksempel.